ابر فاصله گرفتن تفاوت سنی فاصله سن ازدواج

ابر: فاصله گرفتن تفاوت سنی فاصله سن ازدواج زندگی

  • خرید کتاب از گوگل
  • چاپ کتاب PDF
  • خرید کتاب از آمازون
  • خرید کتاب زبان اصلی
  • دانلود کتاب خارجی
  • دانلود کتاب لاتین
  • توجه: در صورتی که فایل دارای ایراد است یا حقوق نویسنده رعایت نشده با ما تماس بگیرید

    گت بلاگز زندگی بهتر آیا اختلاف سنی زیاد مانع ازدواج است؟

    بسیاری از افراد نظر سنتی نسبت به ازدواج دارند و معتقدند که مرد باید بزرگتر از زن باشد ولی این واقعیت از نظر روانشناسان صحیح نیست و اگر افراد

    آیا اختلاف سنی زیاد مانع ازدواج است؟

    بسیاری از افراد نظر سنتی نسبت به ازدواج دارند و معتقدند که مرد باید بزرگتر از زن باشد ولی این واقعیت از نظر روانشناسان صحیح نیست و اگر افراد به بلوغ کافی رسیده باشند می توانند در هر سنی ازدواج کنند.

    (نصف سن مرد+۷ ۱ =سن زن)، به عنوان مثال مردی با سن ۲۶ سال بهتر است با خانمی ۱۹-۲۱ ساله ازدواج کند.
    براساس این فرمول هرچه سن مرد کمتر باشد فاصله سنی کمتری با زن دارد و هرچه سن مرد زیاد باشد فاصله سنی هم زیاد می شود. به عنوان نمونه مردی با سن ۲۰ سال بهتر است با زنی ۱۶-۱۸ ساله ازدواج کند و مردی با سن ۵۰ بهتر از  با زنی ۳۱ -۳۳ ازدواج کند.

    البته در صورتی که دو طرف به بلوغ مورد نیاز جهت ازدواج رسیده باشند، شخصیت های سالم و همخوان داشته باشند و تطابق سایر عوامل ذکر شده، تا حداکثر ۲ سال بزرگ تر بودن دختر از پسر هم در این شرایط می تواند قابل قبول باشد. البته این گفته، به این معنا نیست اگر دختری ۵ سال بزرگ تر از پسر باشد، قطعا دچار مسئله خواهند شد چون این قضیه زیاد جهت سنین زیر ۴۰ سال مطرح هست. ثانیا، فقط می توان از لحاظ آماری با نگرانی زیاد به این قضیه نگاه کرد و هیچ قطعیتی وجود ندارد (هرچند که توصیه نمی شود). از سوی دیگر، هماهنگی سایر عوامل به شدت می تواند اثر این تفاوت سنی را کمرنگ کند. باید اشاره کرد که یک توصیه بسیار مهم، توجه به سن عقلی است نه سن تقویمی و شناسنامه ای، چون به عنوان نمونه ممکن است یک مرد ۳۰ ساله به اندازه یک مرد ۴۰ ساله بفهمد یا برعکس مهارت زندگی اواندازه یک جوان ۲۰ ساله باشد بنابراین به جز تفاوت سنی، باید حتما تفاوت سن عقلی با سن تقویمی را هم در نظر گرفت.

    آیا اختلاف سنی زیاد مانع ازدواج است؟

    آسیب هایی که ممکن است در صورت بزرگ تر بودن زن پیش بیاید:

    عبارات مهم : فاصله گرفتن – تفاوت سنی
    ۱-  ممکن است جایگزین نقش همسری نقش مادری به عهده بگیرید؛ یعنی زن با سن بالاتر از مرد چون خود را پخته تر، باتجربه تر و عاقل تر از مرد کم سن و سال می داند (که می تواند نگاه درستی هم باشد) در طول وقت با عوض کردن نگاه همسری به نگاه مادری، شروع به نصیحت، اندرز، سرزنش و آموزش شوهر خود می کند و در عین حال ممکن است یکی از این اتفاق ها بیفتد: گاهی زن دچار خستگی، درماندگی و استیصال می شود چون شوهر در حال مبارزه و حل مشکلاتی است که زن آن را قبل تر به نوعی تجربه کرده و بعضی رفتارها، ناپختگی ها و حتی خطرکردن های معقول مرد برایش جالب نیست و حتی او را به نوعی بی مسئولیت تصور می کند. در بعضی موارد، مرد جهت حفظ اقتدار مردانه، شروع به مقابله و ایستادگی در برابر همسرش می کند طوری که حتی شاید نظرهای پخته و منطقی او را هم نپذیرد و محیط پرتنشی ایجاد کند.

    ۲-  اگر بر اساس توانایی مالی زن ازدواج انجام شده است باشد.، چند حالت ممکن است پیش بیایید؛ زن احساس علاقه واقعی از مرد نگیرد، زن به خاطر مسئولیت امور مالی، دچار فرسودگی جسمی و روانی شود و رابطه به تعارض کشیده شود. البته بعضی از مردان بخصوص مردان وابسته که هر لحظه دنبال فرد حامی در زندگی خود بوده اند یا از لحاظ مالی اوضاع چندان مطلوبی ندارند، این اوضاع را احتمالا با رضایت می پذیرند.

    ۳- اگر ازدواج با تصور عوض کردن کردن و خود را وفق دادن انجام شده است باشد؛ این اشتباه مرسوم وجود دارد که افراد، مخصوصا زن ها فکر می کنند با تزریق علاقه و دوستی و علاقه می توانند طرف برابر را عوض کردن دهند که به هیچ وجه درست نیست. در زیاد موارد این واکنش‌ها باعث بروز تغییرات ماندگار و نهادینه در طرف برابر نمی شود. از طرفی، دور شدن از خود واقعی و خود را مطلوب دیگری کردن، بالاخره به تدریج باعث نارضایتی از خود می شود و کم کم تنش و بحران با بازگشت به خود واقعی ایجاد خواهد شد.

    بسیاری از افراد نظر سنتی نسبت به ازدواج دارند و معتقدند که مرد باید بزرگتر از زن باشد ولی این واقعیت از نظر روانشناسان صحیح نیست و اگر افراد

    در ادامه راهکارهایی جهت زوجین که مرد اختلاف سنی زیادی با همسرش دارد، ارائه می شود:

    ۱ – مراقب باشید به همسری کنترل گر تبدیل نشوید: از آنجا که تفاوت سنی میان زوجین خصوصا زمانی که مرد بزرگ تر است و دختر هم در سنین بسیار پایین به سر می برد می تواند زمینه ناهمسانی در اندیشه و افکار فردی و اجتماعی را میان همسران فراهم آورد، این احتمال وجود دارد که چنین ازدواج هایی در دام ارتباط والد – کودکی بیفتد در این دسته از ازدواج ها فرد کوچک تر هنوز در دوران نوجوانی به سر می برد و فرد بزرگتر مرحله جوانی خود را سپری می کند، با تجربه تر است و خود را در قبال ناپختگی ها، ناآگاهی ها و خودسری های فرد کوچک تر مسئول می داند؛ مسئولیتی از جنس مسئولیت پدرانه.

    ۲ – در کنارش باشید نه در مقابلش: مسلما در ازدواج هایی با شکاف سنی اوج خصوصا زمانی که زوجین کم سن و سال هستند، فرد کوچک تر ممکن است به تفریحات، سرگرمی ها و رفتارهایی علاقه مند باشد که شاد و پرهیجان است ولی از نگاه فرد بزرگ تر چندان پسندیده و مقتضی مقام و ارزش فرد متاهل نیست.

    در چنین ازدواج هایی حتی ممکن است «خنده های کودکانه» همسر زمینه ایجاد ناراحتی و کج خلقی زوج بزرگ تر را فراهم کند! حال چنانچه فرد بزرگ تر همسرش را به گونه ای «منطقی» همراهی نکند بلکه مشغول سرزنش کردن و ایرادگیری از رفتارهای ناپخته او باشد و نحوه برخورد همسرش را مایه شرمساری و خجالت خود ببیند و یا کلا تصمیم بگیرد او را به حال خود بگذارد و در هیچ کدام از علایق همسرش همکاری نکند، رفته رفته دلسردی و پشیمانی بر زندگی هر دو طرف سایه می گستراند و آن ها را به سمت فاصله گرفتن از یکدیگر و پناه بردن به عالم تنهایی یا جایگزین کردن جمع دوستان و اقوام به جای همسر سوق می دهد.

    ۳ – با اشتباهات همسرتان منطقی برخورد کنید: بسیاری از زن هایی که در سنین پایین و در اوج نوجوانی زندگی یکسان را شروع کرده اند ممکن است بعد از گذشت سال ها از زندگی ارزش به دنبال شکوفایی استعدادهایشان باشند.

    در چنین شرایطی مرد ممکن است شاهد آزمون و اشتباهات زن جهت به دست آوردن شغل، جایگاه اجتماعی، حل پرسشها شخصی و ارتباطی اش باشد. در واقع فرد کوچک تر با حرکت به سمت سنین رشد و پختگی، رفتارهایی را نشان می دهد که در واقع مقتضی سن اوست و بخشی از فرآیند طبیعی رشد محسوب می شود.

    آیا اختلاف سنی زیاد مانع ازدواج است؟

    در چنین شرایطی شوهر (همسر بزرگ تر) که تاکنون همسرش را فردی صرفاً «تابع» می شناخته، ممکن است با ایجاد چنین تغییراتی به اشتباه بیندیشد که او مشغول سرکشی و طغیان است و باید در برابر چنین تغییراتی ایستادگی کرد. در شرایط مذکور چنانچه زوجین از قدرت گفت وگوی منطقی و انعطاف بر سر تغییرات به وجود آمده برخوردار نباشند دیر یا سریع شاهد جدایی عاطفی و معنوی از یکدیگر خواهند بود.

    واژه های کلیدی: فاصله گرفتن | تفاوت سنی | فاصله سن | ازدواج | زندگی |


    دانلود


    دانلود فایل ها

    نویسنده : blogzz

  • کتاب زبان اصلی J.R.R
  • دانلود رایگان کتاب از آمازون
  • تکست بوک
  • خرید کتاب انگلیسی
  • خرید کیندل آمازون
  • کتاب زبان اصلی
  • خرید کتاب زبان اصلی دانشگاهی
  • باکس کتاب
  • مانگا زبان اصلی
  • قیمت چاپ کتاب PDF
  • چاپ مانگا
  • رفتن به نوار ابزار