ابر فاصله گرفتن تفاوت سنی فاصله سن ازدواج

ابر: فاصله گرفتن تفاوت سنی فاصله سن ازدواج زندگی

  • خرید کتاب از گوگل
  • چاپ کتاب PDF
  • خرید کتاب از آمازون
  • خرید کتاب زبان اصلی
  • دانلود کتاب خارجی
  • دانلود کتاب لاتین
  • توجه: در صورتی که فایل دارای ایراد است یا حقوق نویسنده رعایت نشده با ما تماس بگیرید

    شاخص کل بورس پایتخت کشور عزیزمان ایران دیروز با افت ۳۵/ ۰ درصدی مواجه شد و در سطح ۸۵ هزار و ۵۱۵ واحدی قرار گرفت. هرچند ارزش معاملات زیاد کردن چشمگیری را به نمای

    چهار ضلعی ریزش بورس

    چهار ضلعی ریزش بورس

    عبارات مهم : ایران

    شاخص کل بورس پایتخت کشور عزیزمان ایران دیروز با افت ۳۵/ ۰ درصدی مواجه شد و در سطح ۸۵ هزار و ۵۱۵ واحدی قرار گرفت. هرچند ارزش معاملات زیاد کردن چشمگیری را به نمایش گذاشت، ولی بیش از ۵۰ درصد این رقم به معاملات تک نماد تازه وارد «های وب» تخصیص داده شده است داشت. توقف رشد پرشتاب قیمت ها در بازارهای جهانی، بعضی نگرانی ها از آینده برجام با توجه به بیانات اخیر دونالد ترامپ، فضای انتظاری در آستانه ارائه گزارش های شش ماهه شرکت ها و سیطره نگاه کوتاه مدت میان بورس بازان، چهار علت عمده ریزش شاخص سهام در جریان معاملات دیروز ارزیابی می شوند.

    چهار ضلعی ریزش بورس

    نماگر بورس پایتخت کشور عزیزمان ایران معاملات روز گذشته را با افت 304 واحدی به آخر رساند تا بازدهی این بازار از ابتدای سال تاکنون به 7/ 10 درصد محدود شود. با وجود رشد ارزش معاملات دیروز بازار سهام ولی حدود 53 درصد آن به معاملات سهم تازه وارد «های وب» تخصیص داده شده است داشت. به نظر می رسد توقف رشد قیمت ها در بازارهای جهانی، جو سیاسی ناشی از صحبت های اخیر ترامپ، فضای انتظاری جهت انتشار گزارش های 6 ماهه و غلبه نگاه کوتاه مدت و مبتنی بر اخبار، 4 علت عمده افت نماگر بورس پایتخت کشور عزیزمان ایران در جریان معاملات روز گذشته به شمار می روند.

    تمرکز معاملات در دو نماد

    روز گذشته بازار سهام شاهد رشد ارزش معاملات بود. دیروز سهامداران بورس پایتخت کشور عزیزمان ایران (با کسر معاملات بلوکی و اوراق مشارکت) حدود 747 میلیون برگه سهم دست به دست کردند که ارزش این مبادلات 203 میلیارد تومان برآورد شد. زیاد کردن ارزش معاملات مربوط به تمرکز داد و ستدها در دو نماد بود. دو نماد تازه وارد «های وب» و «چدن» به ترتیب 53 و 10 درصد ارزش معاملات را در اختیار گرفتند؛ بر همین اساس با از بین بردن معاملات این دو نماد ارزش معاملات روز دوشنبه بورس پایتخت کشور عزیزمان ایران به 85 میلیارد تومان می رسد. این شرایط ولی مختص معاملات دیروز بورس پایتخت کشور عزیزمان ایران نبود. نگاهی به آمار معاملات هفته های اخیر نشان می دهد همواره نمادهای تازه وارد در جمع 10 نماد با بیشترین ارزش معاملات قرار داشته اند. موضوعی که نشان از پتانسیل بازار سهام جهت جذب نقدینگی تازه دارد. در این میان با وجود اینکه تفکری انحرافی، عرضه اولیه سهام یک شرکت را عاملی جهت افت قیمتی دیگر نمادهای بورسی می داند ولی باید توجه داشت بازار خود قادر به شناسایی سهام جالب بوده و تنها عنوان عرضه اولیه نمی تواند عامل حرکت نقدینگی به سمت یک سهم باشد.

    شاخص کل بورس پایتخت کشور عزیزمان ایران دیروز با افت ۳۵/ ۰ درصدی مواجه شد و در سطح ۸۵ هزار و ۵۱۵ واحدی قرار گرفت. هرچند ارزش معاملات زیاد کردن چشمگیری را به نمای

    در این شرایط اخذ تدابیری از سوی مقامات سیاست گذار همچون از بین بردن محدودیت دامنه نوسان، زیاد کردن تعداد عرضه های اولیه، زیاد کردن سهام شناور شرکت ها و همچنین عدم تحمیل محدودیت فروش به سهامداران عمده می تواند علاوه بر کم کردن رفتارهای سفته بازانه در عرضه های اولیه، باعث واقعی شدن قیمت ها می شود. بر این اساس نه تنها از رفتارهای سوداگرانه در معاملات سهام کاسته می شود، بلکه با زیاد کردن عرضه های اولیه و همچنین سهام شناور آزاد شرکت ها شاهد حفظ نقدینگی تازه در بازار خواهیم بود.

    توقف رشد پرشتاب قیمت کالاهای جهانی

    با شروع تعطیلات ملی چین از یکم اکتبر و ادامه این رخداد تا آخر این هفته، روند پرشتاب رشد قیمت ها نیز در بازارهای جهانی متوقف شد. قیمت مس روز گذشته افت 3/ 0 درصدی به 6486 دلار در هر تن رسید. بهای آلومینیوم نیز دیروز 5/ 18 دلار کم کردن یافت و 2087 دلار در هر تن معامله شد. سرب ولی اوضاع متفاوتی را تجربه کرد و با رشد 7/ 1 درصدی به سطوح 2531 دلار در هر تن افزایش کرد. بهای روی نیز دیروز با رشد حدود 44 دلاری به 3196 دلار در هر تن رسید. به اعتقاد دو موسسه مالی بزرگ دنیا مشمول بر بانک BofA و BMI روی تا سال 2021 از شرایط مطلوبی برخوردار هست. بر اساس این آینده نگری ها، BofA به قیمت بالای 3000 دلار و موسسه BMI قیمت 2800 دلار را آینده نگری می کند. (قیمت ها در لحظه تنظیم این گزارش در ساعت 15 دیروز ذکر شده است اند.)

    چهار ضلعی ریزش بورس

    نگاهی به روند معاملات صنایع بورسی نشان می دهد بورس پایتخت کشور عزیزمان ایران از ابتدای تابستان تاکنون، زیاد رشد خود را مدیون زیاد کردن قیمت ها در بازارهای جهانی بوده هست؛ به طوری که در این بازه زمانی به واسطه رشد قیمت ها در بازارهای جهانی، فلزی ها و معدنی ها بیشترین بازدهی را در کارنامه فصلی خود ثبت کرده اند. در این میان هر چند اوضاع کنونی حاکی از توقف رشد پرشتاب قیمت ها در بازارهای کالایی است ولی قیمت های کنونی همچنان بالاتر از بودجه شرکت ها بوده و به نظر می رسد استمرار این روند نیز اوضاع مثبتی را جهت شرکت های کامودیتی محور (کالایی ها) رقم می زند. در مجموع به نظر می رسد شرایط مذکور تردیدهایی را در میان فعالان بازار سهام ایجاد کرده هست. در عین حال ادامه تعطیلات ملی چین تا 9 اکتبر و همچنین نشست حزب کمونیست چین از ۱۸ اکتبر می تواند بر روند آتی قیمت ها در بازارهای جهانی تاثیرگذار باشد.

    نگرانی های برجامی در بورس تهران

    سخنان اخیر ترامپ طی روزهای اخیر هوا سیاسی بر فضای اقتصاد کشور عزیزمان ایران تزریق کرده هست. هر چند سخنان مدیر جمهور آمریکا مبنی بر احتمال خروج آمریکا از برجام طبیعتا اقتصاد و در صدر آن بازار سهام را ترساندن می کند ولی واقعیت این است که خروج آمریکا از این توافق هسته ای به معنای لغو برجام و بازگشت کشور عزیزمان ایران به تحریم های گذشته نیست؛ آیا که آمادگی کشورمان و همچنین بیانات مقامات اروپایی نشان می دهد که برجام می تواند حتی بدون حضور آمریکا ادامه یابد. در نتیجه دستاوردهای برجامی جهت کشورمان احتمالا پا بر جا خواهند ماند. نمونه این امر بی تفاوتی بورس پایتخت کشور عزیزمان ایران و رشد 488 واحدی نماگر این بازار در نخستین روز معاملاتی بعد از صحبت های مدیر جمهور آمریکا بود.

    شاخص کل بورس پایتخت کشور عزیزمان ایران دیروز با افت ۳۵/ ۰ درصدی مواجه شد و در سطح ۸۵ هزار و ۵۱۵ واحدی قرار گرفت. هرچند ارزش معاملات زیاد کردن چشمگیری را به نمای

    همان طور که گزارش پیشین «دنیای اقتصاد» تحت عنوان «سیگنال ترامپی به بورس تهران» عنوان شد، درخصوص آینده برجام سه سناریوی سریال ادعاهای توخالی ترامپ، خروج یک سویه آمریکا از برجام و آخر عمر برجام محتمل هست. احتمال لغو برجام هر چند بسیار اندک ارزیابی می شود ولی در صورت وقوع به معنای بازگشت به دوره تحریم بوده و تبعات متفاوتی بر بازار سهام کشورمان در کوتاه مدت و بلندمدت خواهد داشت. در این میان ولی از نظر کارشناسان سیاسی خروج یک طرفه آمریکا از برجام محتمل ترین سناریو پیش رو است که در صورت وقوع نهایتا می تواند چشم انداز مثبت ناشی از این تفاهم نامه را کمرنگ کند و به نظر نمی رسد تصویر العمل شدید بازار سهام را در پی داشته باشد.

    بورس در انتظار گزارش 6 ماهه

    چهار ضلعی ریزش بورس

    همان طور که بارها مورد تاکید قرار گرفته هست، این گزارش های 6 ماهه هستند که می توانند به عنوان محرک جدی گروه های بزرگ بازار سهام ظاهر شده است و سوخت تازه رشد بورس را فراهم آورد. از ابتدای مهرماه تاکنون شاهد انتشار بخش زیادی از گزارش های ماهانه روی سامانه کدال بودیم. روندی که طی هفته های آینده ادامه خواهد یافت. این گزارش ها از آنجا جهت سرمایه گذاران و فعالان بازار از اهمیت برخوردار است که حاوی نکات مهمی از عملکرد شرکت ها هست. به عبارتی دیگر، در گزارش های شش ماهه شرکت های بورسی، درآمد عملیاتی شش ماه نخست سال مشاهده می شود که می تواند مبنای تحلیل آینده نگری درآمد هر سهم این شرکت ها که در روزهای نهایی مهرماه منتشر می شود، قرار گیرد. بر این اساس در بازه یک ماهه باقیمانده تا انتشار آینده نگری شرکت ها بر اساس عملکرد شش ماهه، می توانیم شاهد رفتاری بر مبنای تحلیل از سوی معامله گران به واسطه انتشار گزارش عملکرد شش ماهه باشیم.

    در حال حاضر گزارش های ماهانه ارسال شده است روی سامانه کدال، حکایت از اوضاع مناسب شرکت ها به خاص فلزی – معدنی دارد. شرایطی که به دنبال آن انتظار می رود در 6 ماهه شاهد تعدیل مثبت این شرکت ها باشیم. از روند معاملات این روزهای بورس پایتخت کشور عزیزمان ایران نیز می توان چنین استنباط کرد که فعالان بازار در انتظار انتشار گزارش های 6 ماهه بوده و تا حدودی دست از خرید و فروش سهام کشیده اند. در این میان با توجه به شرایط حاکم بر بازارهای جهانی طی ماه های گذشته، احتمالا شاهد گزارش های مناسبی از شرکت های کالایی خواهیم بود. با این وجود باید دید این شرکت ها تا چه میزان در استفاده از فضای پررونق بازارهای جهانی موفق عمل کرده اند.

    غلبه نگاه کوتاه مدت بر معاملات سهام

    در حال حاضر به نظر می رسد عمده فعالان بورسی به دنبال کسب سودهای زودبازده بوده و بعد از شناسایی سودهایی هرچند اندک به جمع فروشندگان سهام می پیوندند. در عین حال نظرسنجی پیشین «دنیای اقتصاد» از 200 فعال بورس پایتخت کشور عزیزمان ایران نشان داد که بیش از 60 درصد معامله گران بازار سهام، با تاثیرپذیری از اخبار انتشار یافته حول شرکت های بورسی به خرید و فروش می پردازند. هر چند این اوضاع در تمامی بازارها مشاهده می شود، ولی میزان تصویر العمل به اخبار و عدم توجه به تحلیل در بورس پایتخت کشور عزیزمان ایران نامشخص هست. بر این اساس به نظر می رسد در شرایط کنونی گروهی که تحت تاثیر اخبار وارد گردونه معاملات می شوند، نقشی غالب داشته و همین امر باعث شده است است تا بازار سهام نوسانات نامشخصی را تجربه کند.

    در بازار چه گذشت؟

    همان طور که اشاره شد، در داد و ستدهای روز گذشته شاخص کل بورس پایتخت کشور عزیزمان ایران 304 واحد (معادل 35/ 0 درصد) افت کرد و به رقم 85 هزار و 515 واحد رسید. در عین حال روز گذشته حدود 74 درصد از ارزش معاملات در اختیار 10 نماد قرار گرفت. در این میان نماد معاملاتی شرکت های داده گستر عصرنوین، تولیدی چدن سازان، سرمایه گذاری خوارزمی، سایپا و پالایش نفت پایتخت کشور عزیزمان ایران بیشترین ارزش معاملات این روز بورس پایتخت کشور عزیزمان ایران را تجربه کردند.

    بررسی روند صنایع بورسی در روز گذشته نیز نشان از زیاد کردن تقاضا در گروه های کوچک تر سهامی دارد. به طوری که از 38 صنعت مورد بررسی، شاخص 27 صنعت با افت و تنها شاخص 6 صنعت با رشد همراه بوده است (شاخص 5 صنعت عوض کردن نکرده ماند). در این میان خودرویی ها با تحمیل زیان 3/ 3 درصد به سهامداران خود در قعر جدول بازدهی روز گذشته صنایع بورسی قرار گرفتند. در آن سوی بازار ولی گروه اطلاعات و ارتباطات با تک نماد «های وب» رشد 9/ 3 درصدی را تجربه کرد و عنوان پربازده ترین صنعت روز گذشته بورس پایتخت کشور عزیزمان ایران را در اختیار گرفت. در عین حال بیشترین حجم و ارزش معاملات نیز به این صنعت تازه وارد بازار سهام تخصیص داده شده است پیدا کرد.

    قندی ها که طی روزهای اخیر با تفکر سنتی بتای منفی (رابطه معکوس با شاخص کل) مورد توجه معامله گران قرار گرفته اند، روز گذشته نیز به علت عواملی همچون عدم زیاد کردن قیمت شکر علی رغم روند هر ساله در مسیر اصلاح قرار گرفتند به طوری که از 12 نماد فعال در این گروه تنها یک نماد معاملات خود را در بازه مثبت به آخر رساند.

    روز گذشته بعد از گروه اطلاعات و ارتباطات، بیشترین حجم و ارزش معاملات در اختیار نمادهای زیرمجموعه گروه ماشین و ساخت قطعات قرار گرفت. در این میان باید توجه داشت رشد خودرویی ها در گرو زیاد کردن جریان ورود نقدینگی هست. این جریان گاه به واسطه حمایت حقوقی ها حاصل می شود. روز گذشته «خساپا» به عنوان بزرگ ترین نماد این گروه شاهد عوض کردن مالکیت 6/ 1 میلیارد تومانی به نفع معامله گران حقوقی بود.

    همچنین بورس پایتخت کشور عزیزمان ایران روز دوشنبه در مجموع شاهد عوض کردن مالکیت حدود 34 میلیارد تومانی به نفع معامله گران حقوقی بود. در این میان نماد معاملاتی شرکت داده گستر عصرنوین بیشترین همکاری بازیگران حقوقی را به خود دید. بررسی عوض کردن مالکیت این شرکت طی روز معاملاتی گذشته حکایت از جابه جایی بیش از 234 میلیون سهم «های وب» به ارزش 18 میلیارد تومان از سوی بازیگران حقیقی به حقوقی ها دارد. بعد از «های وب» نیز «شتران» شاهد بیشترین عوض کردن مالکیت به نفع معامله گران حقوقی به ارزش یک میلیارد تومان بود. در آن سوی بازار نماد معاملاتی شرکت تولیدی چدن سازان شاهد بیشترین عوض کردن مالکیت سهام به نفع حقیقی ها بود. بر این اساس دیروز حدود 33 میلیون سهم «چدن» به ارزش 794 میلیون تومان از معامله گران حقوقی به سبد سهام پرتفوی حقیقی ها انتقال یافته شد.

    اخبار اقتصادی – دنیای اقتصاد

    واژه های کلیدی: ایران | بازار | روز گذشته | اخبار اقتصادی و بازرگانی


    دانلود


    دانلود فایل ها

    نویسنده : blogzz

  • کتاب زبان اصلی J.R.R
  • دانلود رایگان کتاب از آمازون
  • تکست بوک
  • خرید کتاب انگلیسی
  • خرید کیندل آمازون
  • کتاب زبان اصلی
  • خرید کتاب زبان اصلی دانشگاهی
  • باکس کتاب
  • مانگا زبان اصلی
  • قیمت چاپ کتاب PDF
  • چاپ مانگا
  • رفتن به نوار ابزار